„Imam izvrsnu ideju za aplikaciju, ali moram se osigurati prije nego vam je iznesem…“
Ovako obično zvuči uvod u razgovor o izradi aplikacije između potencijalnog klijenta i pružatelja usluga (osim klijenata koji trebaju aplikaciju za racionalizaciju vlastitog poslovanja, ali o toj temi u nekom drugom postu). Kao informatička tvrtka koja se bavi izradom mobilnih i web aplikacija, ovakvih poziva imamo zaista mnogo. Osim toga, mnoštvo ideja dolazi od samih zaposlenika, poznanika, postojećih klijenata, prijatelja… Kad bi informatička tvrtka uzela u obzir bar 2% ideja za koje dobije upit i sama ih razvijala, na osnovu vašeg upita, ne bi ništa drugo niti stigla raditi. A sve to treba i isfinancirati što također nije mala stvar.
“Idea’s worth nothing, execution is worth everything“ – odnosno Vaša ideja vrijedi onoliko koliko ste za nju spremni platiti. Često nam potencijalni klijenti nude da napravimo aplikaciju na osnovu njihove ideje, a za uzvrat nude postotak od eventualne zarade kad se ista publicira. Ponekad nude i 50%. No trebate se zapitati 50% od čega? Praktički ni od čega. No ukoliko želite sami uložiti u izradu aplikacije (vezane uz Vašu ideju o istoj), želite uložiti pola iznosa vrijednosti izrade ili ste pronašli investitora – to je već sasvim druga priča i Vaša ideja može vrijediti milijune. Tada ona dobiva pravi smisao i vrijednost.
Za početak, istražite tržište i saznajte postoji li već nešto slično. Neka vas ne obeshrabri ukoliko postoji. Naime, zanimljiva je činjenica da je društvena mreža s najviše korisnika – Facebook, treća društvena mreža na tržištu. Saznajte koji su nedostaci eventualne postojeće aplikacije te ih pokušajte korigirati u nacrtu svoje aplikacije. Zatim pokušajte stvoriti predodžbu koliko uopće košta izrada aplikacije. Definirajte okvirni budžet te, po potrebi, krenite u potragu za investitorom. Razlučite na koji način želite zarađivati od Vaše nove aplikacije (naplata za download-anje, reklame…). Razmislite na koji način je želite predstaviti potencijalnim korisnicima te odlučite koje markentinške kanale želite koristiti za distribuciju iste. Kad odradite sav taj posao, pronađite tvrtku kojoj ćete se obratiti za izradu, a pri tome vodite računa o dugoročnoj suradnji i birajte partnera koji će Vas biti u stanju pratiti kroz rast i razvoj, koji ima dovoljan broj zaposlenih i stručnih ljudi, koji ima dugogodišnju tradiciju i ne prijeti mu zatvaranje u kratkom vremenskom roku (nije „one-man band“), koji će Vam, na kraju krajeva, i ponuditi i Ugovor o povjerljivosti ukoliko se radi o zaista revolucionarnoj ideji koju pod svaku cijenu želite zaštititi.
Važno je spomenuti da aplikaciju možete raditi u nekoliko faza. Za početak, naručite izradu najbitnijih funkcionalnosti pa odmah objavite aplikaciju (sve naravno u suradnji s pružateljem usluge). Na taj način ćete privući prve korisnike, vidjeti postoji li uopće interes za Vašom aplikacijom te osluškivati tržište. Zatim u sljedećoj fazi dodajte nove funkcionalnosti, a prvim korisnicima možete osigurati nižu cijenu itd.. Na taj način će Vam sama izrada biti jeftinija, a drastično smanjujete rizik neuspjeha. Sve navedeno u ovom postu, pomoći će Vam da napravite korak više, da se „maknete“ od puke ideje i zaista je realizirate. Ako je dobra (ne mora biti savršena ili unikatna), sigurno će Vam vrlo brzo postati dodatni, a vrlo vjerojatno i primarni izvor prihoda.