Imati web stranicu nije isto što i imati kvalitetnu web stranicu, na što sve moramo paziti kada pričamo o kvaliteti. Vaša web stranica je odraz vašeg uspjeha koja govori jesu li vaši korisnici zadovoljni. Korisnik koji je ujedno i potencijalni kupac može lako izgubiti fokus ako u samom procesu izrade stranice niste stavili upravo korisnika na prvo mjesto.
Web stranica mora imati svrhu koja je vidljiva odmah na prvi pogled, već na početnoj stranici moramo korisniku dati točan uvid u naše poslovanje. Sadržaj na stranici mora biti koristan i jednostavan, natrpati stranicu sa što više sadržaja ne da će samo opteretiti i otežati stranicu već će i vaš korisnik postati zbunjen. Predanost i konstantno ažuriranje sadržaja će dati korisniku osjećaj da ste poduzetni i uvijek spremni brzo reagirati na njihov zahtjev.
Korisnik prvo primjećuje vizualni dio, dizajn stranice koji je također jako bitan faktor, današnje stranice su često zaostale u vremenu što korisniku ne odaje dojam da pratite trendove pa će vrlo vjerojatno pomisliti isto i za vaše poslovanje. Previše različitih fontova, veličina slova, loš kontrast boja i loš raspored sadržaja rezultira time da korisnik vašu stranicu smatra nečitljivom.
Pričamo o korisniku, no kako doći do novih korisnik, zadovoljnih korisnika. Za postići taj cilj nužno je nešto što se zove optimizacija za tražilice, Google kao najpoznatija tražilica je jako rigorozna povodom pravila i rangiranja vaše stranice, da bi postigli što bolju ocjenu i time bili što bolje pozicionirani na tražilicama navesti ćemo najbitnije stavke koje će naveliko doprinijeti brzini vaše stranice. Korisnik također gubi fokus i smatra vas neozbiljnim ako imate velikih problema oko brzine, no koliko brzo je dovoljno brzo.
Prosječna brzina kod prvog učitavanja stranice je oko 6 sekundi, no imajući na umu podatak da je fokus korisnika u prosjeku 5-7 sekundi to vas može staviti u ozbiljne probleme, pričamo o vremenu počevši od gotovog učitavanja stranice gdje je korisniku prvi utisak jako bitan, u tom vremenu skenira vašu stranicu i zapravo već tada donosi odluku hoće li ostati i nastaviti istraživati vaš sadržaj. Brzina očitavanja vaše stranice se može poboljšati i za više od 50%, što znači zadovoljniji korisnik i potencijalni kupac ako se radi o web trgovini.
Brzinu vaše stranice možete lako provjeriti na besplatnom Google alatu za testiranje brzine stranice i ono što će te prvo uočiti kada se završi analiza su tri različite boje po kojima ste označeni u koji rang pripadate. Najlošija crvena zona su rezultati u rasponu 0-49, srednja zona je narančaste boje raspona 50-89 i najbolja zelena zona ocjenama 90-100. Kako gore u navedenoj slici vidimo da je svih šest rezultata označeno zelenom bojom znamo da je riječ o stranici koja je kvalitetno optimizirana što je stavlja među vrh stranica s istom ključnom riječi.
O kojim stavkama zapravo pričamo, kako poboljšati našu stranicu da bi imala što bolju ocjenu, sada ćemo uz kratka objašnjenja navesti bitnije stavke koje Google gleda prilikom ocjenjivanja:
Optimizacija slika je stavka koja će vam najviše olakšati stranicu, dobro optimizirane slike bez gubitka kvalitete mogu se smanjiti čak za 80%, također moramo paziti i na rezoluciju slike, ako znamo da nam na stranici slika u njenom omotaču neće premašiti određene dimenzije bilo bi potrebno odrezati je sukladno tome. Danas se često primjenjuje i tako zvani ”Lazy loading” gdje se slika učitava tek onda kada je potrebno, odnosno kada je korisniku u fokusu. Zamislite da morate čekati 20 slika pa tek onda imate pristup sadržaju, s ovom postavkom sadržaj će biti prije vidljiv.
Privremena memorija je način na koji određujemo koliko vremena u budućnosti naši korisnici (točnije njihovi Internet preglednici) neće morati ponovno dohvatiti statički sadržaj što značajno utječe na vrijeme učitavanja vaših redovnih posjetitelja budući da će elementi stranice biti već spremljeni i pripremljeni za prikaz.
Kompresija podataka je proces smanjivanja potrebnog fizičkog prostora za pohranu čime na još jedan dodatni način olakšavamo stranicu i poboljšavamo performanse. Gotovo svaku datoteku koju WordPress isporučuje moguće je kompresirati prilikom isporuke korisniku čime se smanjuje vrijeme odaziva.
Responzivan dizajn je danas neizbježan, ako uzmemo u obzir da je većina korisnika danas u žurbi i žele što prije do informacija često posegnu za mobitelom čime vaša stranica više ne mora biti lijepa i praktična samo na računalima već i na svim mobilnim uređajima. Google je upravo zbog toga u svojoj analizi stranice priredio posebnu ocjenu za računala i mobilne uređaje.
Ključne riječi su one riječi koje korisnik ili potencijalni kupac upisuje u Google ili neku drugu tražilicu. Potrebno je imati nekoliko ključnih riječi koje najbolje opisuju vaše poslovanje. Preporučeno je da se ključna riječ spominje barem 0.5% u odnosu na ostale riječi. Korištenjem upravo ključnih riječi će te se puno brže i kvalitetnije rangirati na tražilici za pojmove zbog kojih upravo i želite da vam priđu novi korisnici.
Poboljšanjem navedenih stavki na vašoj stranici jako brzo će te uvidjeti poboljšanje i porast poslovanja u vašoj firmi. Kako je gore u tekstu već rečeno, zapamtite da je svaki novi zadovoljni korisnik i vaš novi potencijalni kupac.
Provjerili ste rezultate vaše stranice i niste zadovoljni rezultatom, mi vam možemo pomoći, slobodno nas por favor contactar.