U ovom blogu istražujemo različite načine pružanja informacija posjetiteljima, s posebnim fokusom na klasične info pultove i info ploče, digitalne info pultove i info ploče, audio vodiče na raznim uređajima, turističke vodiče i audio vodiče izrađene od trećih strana.
Klasični info pultovi i info ploče
- Statičnost: Materijali su statični i teško ih je ažurirati ili mijenjati. Informacije mogu postati zastarjele ili nepotpune, posebno ako se događaju promjene ili nadopune.
- Potreba za fizičkom interakcijom: Posjetitelji moraju fizički pristupiti info pultovima i pločama za informacije. Ovo može biti neugodno ili nepraktično, posebno kada je veliki broj posjetitelja.
- Održavanje i trošak: Zahtijevaju redovito održavanje kako bi se osigurala čitljivost materijala i zamijenili iscrpljeni, oštećeni materijali. Osim toga, postoji trošak u tiskanju, distribuciji i održavanju samih info pultova i ploča.
- Vrijeme kreiranja: samog info pulta/ploče je često dugotrajno
- Ekološki utjecaj: Korištenje velike količine papira za tiskanje brošura, letaka i plakata može imati negativan ekološki utjecaj.
Digitalni info pultovi i info ploče
- Potencijalni tehnički problemi: Kao i ostali uređaji, podložni su tehničkim poteškoćama poput kvarova, lošeg internetskog pristupa i problema s napajanjem. To može dovesti do prekida u pružanju informacija posjetiteljima.
- Trošak i održavanje: Zahtijevaju visoka financijska sredstva za nabavu opreme, razvoj sadržaja i održavanje sustava. Potrebno je redovito ažurirati sadržaj kako bi se osigurala relevantnost informacija. Ovise i o napajanju električnom energijom. Nakon određenog vremena oprema je dotrajala.
- Odvraćanje pažnje: Interaktivnost digitalnih vodiča na info pločama može dovesti do gubitka posjetiteljeve pažnje. Posjetitelji često pažnju pruže više samom uređaju nego izložbi i prostoru gdje se nalaze. Također, informacije na ovaj način nisu prenosive te je potrebna edukacija posjetitelja o korištenju.
Audio vodiči na raznim uređajima
- Ograničenje samo na zvuk: Fokusiraju se samo na zvučne zapise i ne pružaju vizualne informacije. To može biti ograničavajuće za posjetitelje koji preferiraju vizualnu komponentu (poput slike/teksta) ili imaju posebne potrebe, poput osoba s oštećenjem sluha.
- Tehnički zahtjevi: Zahtijevaju tehničku infrastrukturu poput slušalica i pripremljenog uređaja. Posjetitelji moraju biti upoznati s upotrebom tih uređaja.
Dijeljenje uređaja: Ukoliko se audio vodiči dijele među posjetiteljima, može doći do nedovoljnog broja uređaja. Kvaliteta isto tako opada zbog habanja ili oštećenja opreme te oprema nakon vremena dotraje. - Ponekad su i neadekvatni iz higijenskih razloga.
- Ovisnost o napajanju: Zahtijevaju napajanje na određeni način – najčešće baterije. Posjetitelji moraju paziti jeli uređaj audio vodiča ima dovoljno baterije kako bi ga mogli koristiti tijekom cijelog posjeta.
- Ograničeni raspon znanja: Iako su turistički vodiči većinom u radu stručni, njihovo znanje može biti ograničeno. Moguć je nedostatak detaljnih informacija o manje poznatim ili nedavno otkrivenim mjestima.
- Različiti interesi: Svaki posjetitelj ima jedinstvene preferencije. Dok jedni vole povijesne znamenitosti, drugi preferiraju prirodu, umjetnost itd. Turistički vodiči obično pružaju široki spektar informacija te ne ispunjavaju očekivanja svih posjetitelja.
- Individualna istraživanja: Mnogi posjetitelji uživaju u otkrivanju odredišta samostalno. Vole slobodu, a turistički vodiči, iako korisni, često to ograničavaju. Vodiči moraju pratiti raspored i vremenske okvire ture kako bi se uklopili u plan putovanja.
- Trošak: Korištenje usluga kvalitetnog turističkog vodiča je skupo. Održavanje tima turističkih vodiča za objekt ili atrakciju uključuje isplatu plaća i naknada, obuku, upravljanje rasporedima i pružanje materijala.
- Ovisnost o jeziku: Ako se putuje u zemlju koja koristi jezik nepoznat posjetitelju, može predstavljati izazov i u komunikaciji i razumijevanju s turističkim vodičem
Online audio vodiči izrađeni od trećih strana
- Nedostatak lokalnog znanja: Budući da audio vodiči trećih strana nisu izrađeni od strane onih koji pružaju turističku uslugu, moguća je pojava netočnih ili nepotpunih informacija.
- Neažurne informacije: Sličan razlog je što ovakvi vodiči često pružaju zastarjele ili netočne informacije. Nisu upoznati s lokanim promjenama nit događajima u pravo vrijeme.
- Financijski utjecaj na lokalne vodiče: Kada posjetitelji koriste audio vodiče trećih strana, lokalni pružatelji turističkih usluga koji su izravno povezani s atrakcijom gube potencijalne prihode. To može imati negativan financijski utjecaj na lokalnu ekonomiju.
- Plaćanje: Vaši posjetitelji ih moraju dodatno plaćati.
Audio GUIDE kao najpovoljnije rješenje za informiranje gosta
Koristite najbolju tehnologiju za koju znate da neće zastarjeti
-
Sadržaj dostupan na više jezika: Audio GUIDE for YOU omogućuje posjetiteljima pristup sadržaju na jeziku kojeg su odabrali. Na taj način prevladane su sve jezične barijere i sputanost.
-
Potpuna kontrola sadržaja: Vlasnici turističkog objekta/atrakcije/mjesta imaju potpunu kontrolu nad sadržajem Audio GUIDE-a. Mogu osigurati samo točne i pravovremene informacije.
-
Višestruki prikaz sadržaja: Osim zvučnog sadržaja, Audio GUIDE omogućuje prikazivanje tekstualnih i slikovnih informacija. Na taj način posjetitelji mogu istovremeno slušati informacije i pratiti ih vizualno.
-
Nema troškova opreme: Budući da uz Audio GUIDE posjetitelji koriste vlastite mobilne uređaje, nema potrebe za opremom koja se mora iznajmiti ili kupiti. To uvelike smanjuje troškove.
-
Nema troškova zapošljavanja osoblja-vodiča: Korištenje Audio GUIDE potpuno eliminira potrebu za angažiranjem turističkih vodiča. Posjetitelji mogu sami istraživati destinaciju i prilagođavati sadržaj svojim preferencijama.
-
Prilagođavanje sadržaja prema interesima posjetitelja: Audio GUIDE omogućuje posjetiteljima prilagodbu sadržaja onome što ih osobno zanima i u vrijeme kada im odgovara.
-
Nema redova gužvi i čekanja: S obzirom da posjetitelji koriste vlastite uređaje, nema potrebe za stajanjem u redovima ili čekanjem na najam opreme vodiča. To štedi vrijeme posjetitelja i poboljšava ukupno iskustvo.
-
Zarada: Pružatelji turističkih usluga uz Audio GUIDE ne gube potencijalni prihod i mogu ostvariti zaradu putem prodaje pristupa sadržaja. Isto tako, posjetitelji neće koristiti neadekvatne vodiče trećih strana.
-
Jednostavna izrada i promjene: Audio GUIDE ima jednostavnu platformu za izradu i ažuriranje sadržaja. Pružatelji turističkih usluga mogu brzo i lako oblikovati/dodati informacije kako bi uvijek bile relevantne posjetiteljima.
-
Pristup: Audio GUIDE se može koristiti online i po potrebi offline primjerice u šumama, špiljama i slično.
Kao najvažnije Audio GUIDE stvara ukupno bolje iskustvo posjetitelja. Pruža samostalnost, personalizaciju, lakoću pristupa i visokokvalitetne informacije. Posjetitelji su inspirirani podijeliti iskustva kroz veće recenzije i ocjene doprinoseći znatno reputaciji.
Za koje od navedenih problema s kojima ste se susreli smatrate da bi Audio GUIDE bio najbolje rješenje?
P.S. Nudimo Vam i besplatnu kratku prezentaciju u vrijeme kada Vama odgovara, kako bi ste mogli pitati sve što Vas dodatno zanima.